Τα λιπαρά οξέα διακρίνονται σε κορεσμένα λιπαρά οξέα και σε ακόρεστα λιπαρά οξέα(μονοακόρεστα λιπαρά οξέα και πολυακόρεστα λιπαρά οξέα).Τα Ω-3 ανήκουν στα πολυακόρεστα λιπαρά οξέα.

Οι διατροφικές πηγές των Ω-3  είναι οι εξής:

Καρύδια, πουλερικά ,λιπαρά ψάρια (κυρίως του κρύου νερού όπως  σολομού, τόνου, ρέγκας, πέστροφας λίμνης, σαρδέλας, και άλλων), λάδια όπως τα σπορέλαια, σπανάκι, λάχανο και φυλλώδη πράσινα λαχανικά, λιναρόσπορος και λιναρέλαιο, κολοκύθα και σουσάμι και τρόφιμα σόγιας όπως το τυρί σόγιας.

Οφέλη από την κατανάλωση Ω-3

Καρδιαγγειακή υγεία: Εκατοντάδες είναι οι μελέτες που αναφέρουν τα οφέλη των Ω-3 λιπαρών οξέων στο καρδιαγγειακό μας σύστημα. Έχει τεκμηριωθεί ότι η συχνή κατανάλωση τους: κατεβάζει την κακή χοληστερίνη και τα τριγλυκερίδια, διατηρεί φυσιολογική την αρτηριακή πίεση, σταθεροποιεί τον ρυθμό της καρδιάς, επιβραδύνει το σχηματισμό θρόμβων στο αίμα και παρεμποδίζει το σχηματισμό αθηρωματικής πλάκας. 

Διαβήτης: Έχει αποδειχθεί ότι η κατανάλωση Ω-3 λιπαρών οξέων αυξάνει την ευαισθησία του οργανισμού στην ινσουλίνη και βελτιώνει τα επίπεδα του σακχάρου σε περίοδο νηστείας. 

Ευφυΐα, διάθεση και ψυχικές διαταραχές: Ο εγκέφαλός μας είναι εξαιρετικά πλούσιος σε Ω-3 λιπαρά οξέα και  η μειωμένη κατανάλωση των εν λόγω λιπαρών τον επηρεάζει άμεσα. Η κατάθλιψη, η νόσος Αλτσχάιμερ, η άνοια, η σχιζοφρένεια, η μειωμένη ικανότητα μάθησης και αδύναμη μνήμη ίσως είναι το αποτέλεσμα μιας φτωχής σε Ω-3 λιπαρά διατροφής, τονίζουν οι επιστήμονες. Έχει βρεθεί ότι τα Ω-3 λιπαρά οξέα προστατεύουν από την νόσο Αλτσχάιμερ και την άνοια, ενισχύουν την ικανότητα μάθησης και βελτιώνουν τη μνήμη. Οι γυναίκες που κατανάλωναν επαρκής ποσότητες Ω-3 λιπαρών οξέων κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης αποδείχθηκε ότι έφεραν στον κόσμο περισσότερο ευφυή παιδιά απ' ότι οι γυναίκες που δεν τα κατανάλωναν επαρκώς.  

Ανοσοποιητικό σύστημα: Η ρευματοειδής αρθρίτιδα, το άσθμα, η οστεοπόρωση, η νόσος Crohn, η ελκώδης κολίτιδα, η ψωρίαση, ο ερυθηματώδης λύκος και άλλα φλεγμονώδη και αυτοάνοσα νοσήματα ίσως οφείλονται στην μειωμένη πρόσληψη Ω-3 λιπαρών οξέων σε συνδυασμό με μια "κακή" διατροφή. Η προσθήκη Ω-3 λιπαρών οξέων στη δίαιτα σας μπορεί να μειώσει τη παραγωγή μιας σειράς ουσιών που προωθούν τη φλεγμονή και σχετίζονται με ένα μακρύ κατάλογο αυτοάνοσων και φλεγμονωδών νοσημάτων. 

Βάρος σώματος: Υπέρβαρα και παχύσαρκα άτομα που βρίσκονταν σε πρόγραμμα απώλειας βάρους το οποίο συμπεριλάμβανε την πρόσληψη Ω-3 λιπαρών οξέων, έχασαν περισσότερα κιλά σε σύγκριση με τα άτομα που ακολουθούσαν το πρόγραμμα απώλειας βάρους χωρίς όμως να περιέχουν τα Ω-3 λιπαρά οξέα στη δίαιτα τους. Βρέθηκε ότι τα Ω-3 λιπαρά οξέα προκαλούν το αίσθημα της πληρότητας για περισσότερη ώρα και αυξάνουν τη δυνατότητα χρησιμοποίησης του λίπους ως πηγή ενέργειας.

 

Εάν νομίζετε ότι η διατροφή σας είναι πτωχή σε Ω-3 λιπαρά οξέα και δεν μπορείτε να αυξήσετε την πρόσληψη τους μέσω της δίαιτας σας τότε η λύση είναι τα συμπληρώματα Ω-3.

Πρέπει να επισημάνουμε πως δεν είναι σωστό να λαμβάνουμε Ω-3 λιπαρά οξέα μόνο στις περιπτώσεις που κάποιος έχει αυξημένη πίεση η τριγλυκερίδια καθώς όπως αναφέραμε τα Ω-3 λιπαρά οξέα έχουν πολλαπλά οφέλη για την υγεία μας και πρέπει να θεωρούνται απαραίτητα στοιχεία της διατροφής μας.

 

Προτεινόμενα προϊόντα