Καύσωνας? Πως θα αποφύγετε την ηλίαση

Το καλοκαίρι οι θερμοκρασίες ανεβαίνουν και κάποιες φορές επικίνδυνα. Υπό αυτές τις συνθήκες το σώμα μας ιδρώνει και αποβάλει νερό και αλάτι. Η υπερθέρμανση (υπερθερμία) που προκαλείται με την αύξηση της θερμοκρασίας μπορεί να προκαλέσει θερμοπληξία. Οι πιο ευαίσθητες ομάδες είναι τα παιδιά και οι ηλικιωμένοι.

Η ηλίαση είναι η πιο ήπια μορφή θερμοπληξίας και εμφανίζεται μετά από πολύωρη έκθεση στον ήλιο.
Εκδηλώνεται με το αίσθημα κούρασης και ζάλης.
Επίσης μπορεί να εμφανιστούν κράμπες στα πόδια, στα χέρια και στην κοιλιά.

Η θερμοπληξία επηρεάζει συνήθως ηλικίες άνω των 65, παχύσαρκους, άτομα με καρδιακά προβλήματα και όσους εργάζονται σε υπαίθριους ανοικτούς χώρους. 
Συνοδεύεται με αυξημένη θερμοκρασία σώματος (>40oC), ζεστό δέρμα χωρίς υγρασία, έμετους, διάρροια, πονοκέφαλο, πνευματική σύγχυση και σε ακραίες περιπτώσεις απώλεια των αισθήσεων.

Καύσωνας προληπτικά μέτρα

  • Σε περιόδους καύσωνα προτιμήστε μέρη με σκιά και εάν είναι εφικτό τους χώρους με κλιματισμό.
  • Ντυθείτε με ελαφρά, ανοιχτόχρωμα ρούχα και μην ξεχνάτε το καπέλο.
  • Κάνετε δροσερά ντουζ κατά τη διάρκεια της ημέρας.
  • Τρώτε μικρά και ελαφρά γεύματα, προτιμώντας φρούτα και λαχανικά.
  • Αποφεύγετε να ασχοληθείτε πολλές ώρες με τον κήπο σας.
  • Αν έχετε νεογέννητο στο σπίτι, φροντίστε να είναι ντυμένο ελαφρά και ενυδατώστε το, δίνοντάς του υγρά.

Σημαντικό ρόλο στην υγρασία του σώματός μας παίζει η διατροφή.

Καταναλώστε 8-10 ποτήρια υγρών καθημερινά. Εκτός από το νερό άλλες πηγές ενυδάτωσης είναι το τσάι, οι χυμοί και τα light αναψυκτικά.  
Συμπεριλάβετε στη καθημερινότητά σας φρούτα & λαχανικά. Είναι πλούσια σε νερό, βιταμίνες και ηλεκτρολύτες. Το μαρούλι, το αγγούρι, το σέλινο και η ντομάτα περιέχουν πάνω από 95% νερό.
Οι φράουλες, το πεπόνι, τα κολοκυθάκια και το καρπούζι επίσης θα σας ενυδατώσουν και θα σας δροσίσουν.
Μία ωραία ιδέα είναι οι καλοκαιρινές σούπες με λαχανικά. Περιέχουν αρκετά υγρά και θα σας βοηθήσουν τις ημέρες του καύσωνα.
Περιορίστε το αλκοόλ και τον καφέ. Σας δροσίζουν αλλά παράλληλα προκαλούν αυξημένη διούρηση.
Αποφύγετε τα βαριά γεύματα. Το κρέας και οι σάλτσες απαιτούν περισσότερη ενέργεια για την πέψη τους σε σχέση με τους υδατάνθρακες.

Πρώτες βοήθειες

  • Πηγαίνετε σε ένα σκιερό μέρος
  • Μην πανικοβάλλεστε.
  • Αφαιρέστε όσα περισσότερα ρούχα μπορείτε
  • Ενυδατωθείτε άμεσα, πίνοντας αρκετό νερό.
  • Δροσιστείτε κάνοντας ντους και τοποθετήστε στο κεφάλι και το σώμα σας κρύες κομπρέσες.

Εύκολες δροσερές συνταγές

Smoothie με καρπούζι για να αντιμετωπίσετε τον καύσωνας
Smoothie με καρπούζι
Κόψτε το καρπούζι σε φέτες και βάλτε το να παγώσει.
Ύστερα βγάλτε το από το ψυγείο και χτυπήστε το αρκετά στο μπλέντερ μαζί με γιαούρτι. Εάν θέλετε πιο γλυκιά γεύση προσθέστε όσο μέλι νομίζετε. Έτοιμο!!!
Δροσερό sandwich
Δροσερό sandwich
Θα χρειαστείτε 1 καρβέλι γαλλικό ψωμί, τυρί κρέμα, λεπτές φέτες ζαμπόν,  τυρί της αρεσκείας σας, μανιτάρια, ψιλοκομμένο μαρούλι, ντομάτες και μαρούλι κομμένα σε λεπτές φέτες. Βάλτε τα με τη σειρά που σας αρέσει και το snack σας είναι έτοιμο

Σχετικά προϊόντα

PHARMALEAD hydro, ηλεκτρολύτες
CAUDALIE the des vignes, γαλάκτωμα σώματος
LA ROCHE-POSAY dry touch tinted SPF 50+